Min hjärna och jag


Min hjärna klarar snart inte mer. Den vill inte hålla ordning på mer grejer eller behöva tänka och arbeta. Den är trött och vill bara krypa ihop i ett hörn och vila sig lite.
.
Nu när jag tänker efter så är det nog så den redan gör. Eller just nu är den lite mer som en tonåring som försöker smita undan från sina arbetsuppgifter.
.
"Vaddå, var det _jag_ som skulle komma ihåg tvätt-tiden?" eller "Ja, jag ska formulera en vettig mening åt dig att säga. Jag är på väääääg! Va fan, chilla lite."
Nu betvivlar jag att dagens ungdom säger chilla längre men eftersom min hjärna och jag har seriösa samarbetsproblem så ville den inte kolla efter noggrannare i ordförrådet efter ett vettigare ord. Har för övrigt sagt åt den att rensa i sagda förråd, det är fullt med svordomar och sånt där som borde kasseras.
.
Den kan också vara PMS:ig. "Jag råkade glömma väja för dörrkarmen _en_ gång och du fick bara ett litet blåmärke. Bara för det behöver du inte skylla allt på mig. Du måste tänka på mina känslor också. Hade vart liite lättare att väja om du inte var så bred. Just sayin'..."
.
Eller som en karl för den delen. "Jag behöver ingen vägbeskrivning eller använda ögonen. Jag går magkänsla. Jag vet ju vart vi bor liksom. Varför passar inte nyckeln för? Va fan?! Jaha är vi på fel våning. Varför säger du inget då käring? Och ögonen, vad fan håller ni på med? Inkompetenta jävlar."
eller "Vaddå koordinationsförmåga och avståndsbedömning? Sånt är för bögar. Det är bara att sätta den här mascara-pinne-grejen mot ögonfransarna och sen är det klart! Vara försiktig så jag inte petar mig ögonen? Bah!
...Gaaahhhh vad är det för fel på den här saken. Den anföll från ingenstans. Och ögonen igen! Har ni inte lärt er att blinka eller vad? Grundläggande instinker - hallååå?"
.
Just koordinationsförmåga tycker min hjärna är fruktansvärt överskattat. Varför ska den behöva sitta och dirigera och göra finliret? Hjärnan blev så nöjd med hur organisationen fungerade när jag var i femårsåldern så den bestämde sig för att inte ändra på ett vinnande koncept. Att detta var back in the 80's där hela årtiondet var ett enda stort exempel på ett ovinnande koncept har min hjärna totalt ignorerat. Men eftersom han kunde skära ner ganska mycket på arbetskraften där så fick han ju omplacera dessa till andra avdelningar. De flesta hamnade på avdelningen för onödigt vetande.
Hur rekryteringen av bemanning för avdelningen gällande social kompetens har jag inte riktigt fått klarhet i. Jag har hört rykten om att det egentligen någon sorts hönsfarm där av någon anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0