I'm back. For now.

Nu kände jag för att blogga lite. Göra en uppdatering mitt liv till längre fram.
.
Som det ser ut nu så mår jag skit. Men det är ett väldigt relativt skit. Jag mår sämre än på länge men myyyycket bättre än vad jag gjort vid den här tiden på året tidigare år. Det är fantastiskt att kunna må skit och bra på samma gång. Men varför skulle jag börja göra saker som vettigt folk nu när jag aldrig gjort det innan?
.
Det går skit i skolan också. Jag kuggade på senaste tentan men jag skyller delvis på en svinig lärare med sviniga frågor om saker han knappt nämt. Inte schysst. Nu är det B-uppsats som gäller, den går också skit. Det är som ett genomgående tema i mitt liv just nu känner jag  men vill åter igen påpeka att jag ändå är jävligt nöjd och mår relativt bra. Allting är realtivt mina vänner.
.
När det kommer till uppsatsen så är det så att jag bara skriver massa ord utan varken mening eller mål. Det känns lite som när jag var liten (innan jag kunde skriva) och bara kluddade sida upp och sida ner på hur många sidor som helst och sen häftade ihop det och sa att det var en bok. Tack mamma för att du lät mig slösa hur mycket papper som helst för att jag skulle få leka författare och förlåt alla skogar som gick åt.
.
Jobbet går iofs bra. Men jag har tröttnat. Det gjorde jag förstås för längesen. Jag tröttnar alltid. På allt. Förutom Em och choklad typ. Sökte ett nytt jobb igår som nämndsekreterare. Mest för att jag behövde komma igång med att söka jobb. Jag borde ju vara klar efter nästa termin. Borde vart klar nu till sommaren redan så längre än så tänker jag inte plugga. Jag kommer vara livegen till CSN annars. Redan nu börjar jag få brev om att de funderar på att ta mitt förstfödda barn. Men där går de nit i så fall för då får Em föda fram ungarna istället. Ha!
.
Jag vill inte ens ha det där jobbet. Det var ju på heltid och får jag det kommer jag aldrig läsa klart. Och jag känner inte för att ha ett par, tre hundra tusen (40 tusen miljarder!) i skuld utan en examen.
.
Nu ska jag göra en klassiker och se till att diska och städa innan min kära sambo kommer hem. Vi ska ut och springa sen. Om jag ska vara ärlig börjar jag bli ruskigt trött på det. Men varvet är ju nästa vecka så sen får vi vila oss lite. Inte för mycket iofs. Vi ska bestiga berg i sommar så vi måste vara ganska vältränade för det också.
.
Ja, jag hoppas jag återkommer snart. XOXO (jag har sett på Gossip Girl ett par gånger nu. Man ska tydligen avsluta så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0