Min syn på skit på TV

Som jag redan nämnt via twitter så förstår jag inte varför folk tittar på skit-TV. Med skit-TV syftar jag på all TV som är skit. Vi vet alla vad det är för sort. Det är det som ni skäms över att titta på men likförbannat spenderar hela era dagar med att diskutera om med era vänner.
.
Nu gnäller folk över Melodifestivalen. Den är tydligen dålig. Artisterna är dåliga och skämten är tråkiga. Sen när blev det en nyhet från tidigare år? Artisterna är _alltid_ dåliga och skämten är _alltid_ tråkiga. Här måste jag medge att jag undantager Björn Gustavsson och därmed medger jag också att jag tittat på skiten. En gång i världen tyckte jag t o m att det var roligt. Det var en mörk tid i mitt liv.
.
Tillbaka till festivalen. Ett år var det en artist som hade dansande elefanter i bakgrunden. Vad förväntar ni er efter det liksom? Något bättre exempel på jordens bottenskrap till försök till underhållning vet jag knappast inte.
.
Ikväll sändes också första Big Brother-avsnittet. Knappt hann det börja innan missnöje uttrycktes. Nu såg jag det inte men det känns ännu en gång som att hur kan ni bli överraskade? Hur kan ni förvänta er något annat än samma skit som alla andra år?
.
_Första_ gången BB sändes så var det ju en helt annan sak. Det för folk dispens för. (Ett litet sidospår här. Jag har en tjej i min klass som utalar dispens så som det stavas. Det låter lika dumt som man kan tro.) Då hade man troligtvis aldrig sett det förut (om man inte sett de utländska versionerna redan) och kunde därför inte veta vad som komma skulle. Men efter tredje säsongen så borde det vart ganska uppenbart för alla inblandade. Inte ens nykomlingar som vart för unga för tidigare BB kan ha missat vad det går ut på och vad man kan förvänta sig av varje avsnitt.
.
Allt detta kan tillämpas på alla dokusåpor som finns i hela världen. Jag vill också tillägga att jag inte förstår hur _deltagarna_ kan bli överraskade heller. Tjejerna i Top Model blir lika överraskade varje säsong över att de måste klippa håret och posera nakna och/eller göra läskiga grejer. Robinson-deltagare har lyckats missa att de kommer svälta på ön. Farmen-folket förstod inte att de skulle göra farm-grejer som att så, rensa ogräs och slakta kor. Jag förstår att alla inblandade måste blivit tagna på sängen.
.
I vilket fall och på tal om annat, idag har jag jobbat och sen ätit Mariekex och sen kollat Failbook tills jag nästan gick hädan. Nu måste jag städa. Emelie är ju bortrest och som alltid så förvandlas lägenheten till ett fullständigt kaos inom två timmar efter hon lämnat den. Hon skulle kommit hem imorgon eftermiddag så jag hade planerat att städa imorgon men nu lev det ändrade planer så det är dags att städa nu. Roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0