"Jag har närt en kommunist vid min barm!"

Det är julafton och jag sitter själv här i K-town och gör allt för att slippa diska. Till och med bloggar, fast jag inte gjort det på år och dar. Jag har inte haft lust helst enkelt.
.
Jag är kvar här för jag har jobbat idag. Jag jobbar varje fredag och det var ingen som var sugen på att byta bort mitt pass idag. Jag jobbar alltså nyår också. Både afton och dag.
.
Men nu jobbar jag bara julafton. Imorgon åker jag hem. Det ska bli roligt. Träffa familjen och vänner. Om jag ska vara ärlig var det ganska skönt att jobba idag. Inget frosseri som leder till konstant illamående. Inget tvång att se käck och glad ut hela dagen. Inget korsförhör från släkten om hur mitt liv ser ut. Inget ljug för släkten om hur mitt liv ser ut.
.
Missförstå mig rätt. Jag gillar julen. Jag gillar att vara snäll och att ge bort julklappar och se på Karl-Bertil Jonsson. Men jag gillar lugn och ro också. Egentligen är det lite synd ändå. Det här är nog min friskaste jul på länge. Hade vart roligt att visa upp en liten normalare sida av mig. En inte lika efterbliven. Jag kan inte både hålla skenet uppe och tänka samtidigt nämligen.
.
Ja ja. Imorgon åker jag alltså hem och stannar till den 30:e. Förhoppningsvis hinner jag träffa både lite släkt och några vänner under tiden. Nu ska jag städa lite.

Kommentarer
Postat av: JP

God Jul bästa blogg Veron!

2010-12-25 @ 09:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0